Prywatne przedszkole Wilanów – szkoła przygotowawcza?
Szkoła przygotowująca uczniów do podjęcia nauki w szkole wyższej. W Europie, gdzie szkolnictwo średnie było selektywne, szkoły przygotowawcze były tymi, które były przeznaczone dla uczniów pragnących dostać się do akademickich szkół średnich. W Ameryce Północnej, gdzie szkolnictwo średnie było mniej selektywne, a wstęp do niego mniej konkurencyjny, termin ten ogólnie odnosi się do prywatnych szkół średnich, które przygotowują uczniów do studiów wyższych.
System przedszkolny na świecie
Na przykład, w Anglii szkoły przygotowawcze, które powstały w XIX wieku, stanowią integralną część systemu szkół prywatnych lub niezależnych. Chłopcy i dziewczęta rozpoczynają naukę w szkołach przygotowawczych w wieku około 8 lat i zwykle opuszczają je w wieku od 11 do 13 lat, często uczęszczając do jednej z prywatnych szkół średnich (patrz szkoła publiczna). W Niemczech tego typu podstawowa prywatna szkoła przygotowawcza (patrz Vorschule) została zniesiona wkrótce po I wojnie światowej. W Polsce mamy prywatne przedszkole Wilanów, które także przygotowuje przedszkolaki do szkoły podstawowej.
Odwiedź https://www.babyenglish.edu.pl/
W Stanach Zjednoczonych bardzo wysoki odsetek absolwentów szkół przygotowawczych rozpoczyna naukę w college’u lub na uniwersytecie. Wiek zapisania do szkoły przygotowawczej wynosi około 14 lat, a cztero- lub pięcioletni kurs jest zwykle dostosowany do wymagań komisji egzaminacyjnej na studia lub określonej instytucji. Tego rodzaju średnie prywatne szkoły przygotowawcze można znaleźć tylko w kilku innych krajach, na przykład w Japonii.
Przedszkole prywatne
W małej klasie dzieci otrzymują indywidualną uwagę naszego certyfikowanego nauczyciela państwowego. Korzystając z programów nauczania uznanych w całym kraju, opartych na badaniach, nasz program zapewnia solidne podstawy dla Twojego dziecka, aby przejść do pierwszej klasy w następnym roku szkolnym. Program oferuje różnorodne doświadczenia, takie jak możliwości niezależnej nauki i zaplanowane instrukcje prowadzone przez nauczyciela. Postępy dzieci są monitorowane i rejestrowane w pięciu ważnych obszarach wiedzy, aby zapewnić ich gotowość do rozpoczęcia pierwszej klasy.
Niezależna praca lub instrukcje grupowe (małe i duże) są wykorzystywane do odkrywania ważnych pojęć, takich jak rozpoznawanie liter, świadomość fonemiczna i rozumienie umiejętności czytania i pisania. Dzieci uczą się, czym są koncepcje historii; jak powstają słowa; nauczyć się wyrażać swoje pomysły i rozwijać własne pisanie; dowiedzieć się, jak działa druk i poszerzyć swoje słownictwo.